duminică, 14 august 2011

Sapun natural "Aloe vera"

   Si iata design-ul sapunului cu aloe: o combinatie intre un aspect delicat si o compozitie de exceptie.
 Dar mai intai va prezint “victima” inaintea “sacrificiului”pe altarul frumusetii. Desigur este vorba de un “sacrificiu” partial...

 
 Cu o seara inainte ne-am petrecut placut un timp facand schite in creion viitorului sapun; cunoscandu-i culoarea finala in principiu nu tocmai atragatoare, posibilitatile de “estetizare” erau destul de limitate. Am decis asupra unui design minimalist in care sa simbolizam chiar esenta acestui sapun aparte – o frunza stilizata de aloe.
Din sapun preparat anterior, colorat cu cacao sotul meu a “ cioplit “ trunchiul viitoarei frunze de aloe ce urma sa apara in sectiune. O data terminata acesta faza migaloasa ne-am dedicat sapunului propriu-zis.

 
Fiind produse perisabile am fost nevoiti sa lucram foarte repede. Frunzele au fost transformate in gel care a inlocuit integral apa distilata din retetele uzuale.



Fiind presati de timp in mod inevitabil am aplelat la cei doi asistenti ai nostri, care daca nu sunt struniti si coordonati corespunzator manifesta o oarece ostilitate reciproca ...pe care vi-i prezentam mai jos. Oricum cel mic este mult mai familiarizat cu tehnica obtinerii sapunului, el petrecandu-si iarna pe sub mobilierul bucatariei fiind imbalsamat de mirosurile persistente ale uleiurilor esentiale de lavanda, rozmarin, scortioara,etc...ale sapunurilor ce se uscau....dar se pare ca i-au priit; a iesit din hibernare zglobiu si flamand.



Pentru a aduce un plus de calitate am adaugat in final ulei de galbenele si ulei de musetel.




Compozitie: ulei de masline, de cocos, de palmier, gel de aloe, cacao, ulei de musetel, ulei de galbenele, ulei esential de lavanda si rozmarin.

Si iata ce-a  iesit!





Fiecare bucată este tăiată manual şi cântăreşte 105 +-5g
Sapunul poate fi folosit incepand cu data de 8 septembrie.

Un comentariu:

  1. Buna, nu trebuia sa puneti cacao la un sapun cu uleiuri macerate si cu aloe vera gel. Parerea mea.....

    RăspundețiȘtergere